Uppdatering !!!

Jag har varken lagt ner bloggen ellerglömt bort att blogga även om det nog är lätt att tro så. Jag har bara tagit en paus i bloggandet ! Det har inte hänt något särskilt i mitt liv den senaste tiden som jag tycker jag kan ta med på bloggen. Sen behöver jag fundera på HUR jag ska fortsätta med bloggandet också.

Det har börjat lugna sig i mitt liv nu efter allt som har hänt i början av detta år. Hösten och början på detta år har varit kort och gott den värsta tiden i mitt liv hittils. Det som hände Göran kommer jag naturligtvis aldrig att glömma. Och framför allt aldrig glömma den enda fadersgestalt jag någonsin har haft. Han bor i hedersplatsen i mitt hjärta. Jag tänker på honom varje dag, hur han har det nu och jag saknar honom obeskrivligt mycket ! Kvällarna är värst.
Jag märker mer och mer nu på sikt hur starkt påverkad jag har blivit av hans frånfälle. Man reagerar annorlunda i en hel del situationer och jag har fått ett annat perspektiv på livet. Andra prioriteringar av vad som är viktigt och oviktigt. Jag har mognat som människa på ett tragiskt sätt kan man säga.

Jag har som sagt börjat fundera på hur jag ska fortsätta med bloggandet också. Jag kommer att skriva mer och mer om mina egna känslor, tankar och funderingar och om mina egna intressen och mindre allmäna saker.
Mer om mig Rickard Nyberg och mitt liv helt enkelt.

Jag kommer nog inte uppdatera bloggen lika frekvent som jag gjorde tidigare då det av naturliga skäl har blivit mindre att skriva om. Fast det blir längre innehåll i färre inlägg kan man nog säga. Men jag ska försöka hålla er uppdaterade veckovis under förutsättning att jag har något vettigt att skriva.
Man kan vara personlig men man ska inte vara för privat heller. Gränsen för vad som är relevant och inte måste dras någonstans. Dvs vilka saker och händelser utomstående har med att göra och inte. Bloggen är ju offentlig och fri för alla att läsa och det ger ju ett ansvar för blogginnehavaren. Tycker jag iallafall.

Färjestads BK bärgade sm-guldet !!! Grattis Grattis Grattis till laget i mitt hjärta. Ni är HELT UNDERBART FANTASTISKA.
För er som undrar vilka idrottslag jag håller på i övrigt så ger jag er svaret nu. I svensk fotboll håller jag på IFK Göteborg, i engelsk fotboll på Manchester United, itealiensk fortboll på Lazio, I NHL-Hockey håller jag på Toronto Maple Leafs, i handboll håller jag på Redbergslid och i bandy håller jag på både Edsbyn och Bollnäs ! Och hur kan man hålla på 2 lag i samma idrott frågar ni mig nu ? Det är inte svårt. Jag har helt enkelt upptäckt ju mer jag följt bandyn att mitt hjärta klappar hårt för de båda hälsingelagen !
I övriga idrotter har jag inget särskilt favoritlag.

Snart blir det hockey vm också ! Alltid lika roligt att kolla på tycker jag ! I år sänds det från Schweiz. Jag har varit på 2 hockey vm. Jag och min far var på hockey vm i Lillehammer 1999 och såg bronsmatch och finalmatcherna. Vi såg även bronsmatch och final på hockey vm i Göteborg 2002. Det är något alldeles speciellt med att följa det på plats !

En annan tävling som det är dags för snart är ju Eurovision Song Constest i Moskva. Malena Ernman är  ju vårat bidrag och jag hoppas verkligen att hon går till final iallafall men utöver det har jag inga större förhoppningar. Öst-staterna brukar ju prenumerera på plats 1-10 i den tävlingen. Jag har lyssnat på några av dom andra bidragen och jag har ingen större uppfattning om vem som kommer att vinna respektive försvinna. Tycker mest det är kul att hitta nya bra låtar.
Men att Malena är rätt bidrag från oss betvivlar jag inte en sekund på ! Röstade ju på henne och på HEAT när jag följde melodifestivalen i Globen förra månaden. HEAT ska förresten spela på Stadt här i Ljusdal i slutet på nästa månad under en av dom så kallade "Rock Night" kvällarna. Får se om jag går dit. Har god lust att göra det. Annars är jag ingen större anhängare av nattlivet här i Ljusdal. Det är sällsynt att man hittar mig ute här. Dom flesta känner igen mig här och det är inget jag gillar, jag vill kunna vara mer diskret när jag är ute. Annars är jag en ganska lugn människa även om jag tycker det är roligt med fest och kan festa loss ordentligt när jag vill det. Stockholm och Uppsala är mina favoritställen när det gäller svenskt nattliv. Och Göteborg på¨sommaren naturligtvis även om jag inte varit där så ofta.

Den amerikanska rymdfärjan Discovery har landat efter sitt lyckade uppdrag STS 119 till den internationella rymdstationen där astronauterna monterat solpaneler under 3 så kallade rymdpromenader.
Under nästa månad så lyfter systerfärjan Atlantis med 7 astronauter ombord för en 12 dagars-resa til rymteleskopet "Hubble". Man ska serva och uppgradera teleskopet en sista gång innan det ska tas ur bruk någon gång efter 2013.
Hubble sköts upp 1990 och har betytt oerhört mycket för forskningen om hur rymden ser ut och fungerar.
När denna mission har landat så ska rymdfärjan Endeavour lyfta i Juni för ett service-uppdrag till den internationella rymdstationen. Rymdfärjorna kör nästan uteslutande serviceuppdrag dit just nu. Atlantis resa till hubble teleskopet är den sista resan med rymdfärjan som inte går till rymdstationen.
Sedan i augusti eller september kommer vår svensk-norske astronaut Christer Fuglesang och hans nya kollegor lyfta med rymdfärjan Discovery för ett sådant serviceuppdrag. Det är Christers andra resa efter hans förra uppdrag i december 2006. Han kommer att ansvara för lasten ombord som ska fraktas till rymdstationen samt göra 2 rymdpromenader.

Det flyter på väldigt bra på mitt jobb just nu, ju mer vi närmar oss sommaren. Längtar faktiskt rejält efter sommaren nu annars också. Sol, bad, grillad mat och shorts och t-shirt, härligt ! Trivs fint med mitt arbete som ansvarig för mejeriavdelningen. Och jag har världens bästa kollegor. Marie, Maria, Elsie, Britt-Inger, Ann-Britt, Anna, Rigmor, Kristina och Kenneth, you make my days !
Men det är inget jobb jag vill göra för resten av mitt liv. Trivs som sagt så jag känner inget behov av att stressa därifrån än så länge. Men planeringen för vad jag vill göra i fortsättningen fortsätter naturligtvis.
Och jag är mer och mer övertygad om att det är inom rese och turism branchen jag vill fortsätta.

På söndag åker jag och min kära mor till Stockholm. Hon fick ingen som ville följa med henne på konserten med Tina Turner i Globen så hon övertalade mig att följa med. Det är ingen artist jag lyssnar på varje dag precis men inget jag hatar heller. Vem har inte hört låtar som "Simply the Best" och "Proud Mary" ?
Vi ska bo på hotellet ute vid Globen och åker hem igen på måndag efter att diverse shopping-ärenden är avklarade.
Jag skriver naturligtvis några rader om detta när jag kommit hem.

Hoppas ni fortsätter att kika in här lite då och då och följer bloggen.

Kram på er // Rickard


Dagens låt blir naturligtvis denna, som en uppladdning inför söndag-kvällen ;)

http://www.youtube.com/watch?v=aIrCFrFpHvw

I call you when I need you, my heart's on fire
You come to me, come to me wild and wired
When you come to me
Give me everything I need
Give me a lifetime of promises and a world of dreams
Speak a language of love like you know what it means
And it can't be wrong
Take my heart and make it strong baby

You're simply the best, better than all the rest
Better than anyone, anyone I've ever met
I'm stuck on your heart, and hang on every word you say
Tear us apart, baby I would rather be dead

In your heart I see the star of every night and every day
In your eyes I get lost, I get washed away
Just as long as I'm here in your arms
I could be in no better place

You're simply the best, better than all the rest
Better than anyone, anyone I've ever met
I'm stuck on your heart, and hang on every word you say
Tear us apart, baby I would rather be dead

Each time you leave me I start losing control
You're walking away with my heart and my soul
I can feel you even when I'm alone
Oh baby, don't let go







Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh, Tina Turner skulle jag också vilja se :) Det blir nog hur bra som helst det där!

2009-04-18 @ 07:53:56
URL: http://hadock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0