Och jag vet att dom som har lämnat oss har förstått att vi är, liksom fladdrande lågor så länge vi är här

Jag vill börja med en sista hälsning till dig Göran ifrån allt och alla som stod dig nära men som inte kunde tala direkt till dig:


Frid susar träden kring

hem och fjällstuga Du älskat


Farväl bugar trädgården

Du vårdat så ömt


Tack viskar fåglarna, som

var morgon Dig hälsat


Tyst sjunger vinden,

Vila i frid


Och en sista hälsning från mig och Eva:

Hand i hand från ungdomsdagar

Vi trofast vandrat livet ut


O min käre, gode Make

jag kan aldrig glömma Dig


Dina händer ligger stilla

med en bruten ros uti


Minuterna står stilla

i den sorg som drar förbi Så stilla


Du somnade in från världen

Soliga minnen Du lämnade kvar


Tårfyllda ögon Dig följa på färden

Tack för all kärlek och godhet Du gav


Så vila i frid ty dagen är slut

Ditt redbara hjärta har somnat


Din livsgärning lever, den sinar ej ut

Fast handen i döden har domnat


Vi tacka för allt vad i livet Du skänkt

För kärlek och omsorg vad vackert Du tänkt


Idag ringer klockorna till vila


Farväl min kära make. Farväl min kära far. Vi ses igen. Inte här, inte nu men på en annan plats när vi har fullbordat vårat här.


Kommentarer
Postat av: Lisa Norén

En extra tanke går till dig och Eva denna dag.

Många kramar /Lisa

2009-01-22 @ 10:58:05
Postat av: Rickard

Lisa din goa gumma ! Tack för ditt stöd och för allt fint du skriver !



Många kramar tillbaka // Rickard

2009-01-22 @ 23:43:01
URL: http://ricardus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0