Samlas i bön

Kära vänner.
Nu ska jag skriva ett inlägg jag helst hade velat slippa men för mig känns det bra att dela tankar och känslor.

Som jag har skrivit om tidigare så är min far väldigt svårt sjuk i cancer. Idag har läget dramatiskt försämrats. Han ligger intagen på sjukhuset här i ljusdal sedan ca halv två i eftermiddags. Han har haft svåra problem med smärtor i ryggen dom senaste dygnen och nu har det blivit värre. Han får dropp och smärtstillande hela tiden. Han är oftast vaken men är väldigt trött och har ont. Läkaren på avdelningen har givit oss beskedet som ingen familj vill ha. Det kanske inte är hela biten kvar nu. Dagar, veckor, månader ja ingen vet. Vad vi vet är att det ser inte bra ut alls.
Vi har haft det lite på känn den sista tiden att det kanske inte är hela biten kvar men har hållit det hemligt för alla utom den närmaste familjen.
Min far är 56 år. Drabbad av en lömsk cancersjukdom som skördar många offer. Han fick sin diagnos den 18 september i år men har varit dålig från och till sedan i maj.
Det här kommer bli en extremt tuff livsperiod för mig och mina närmaste hur det här än slutar. Men vi har samtidigt varit lite beredda på det och försökt ta in situationen så gott det går. Men helt medveten om hur en sån här situation är vet man inte förrän den dagen man tvingas hantera den själv.
Jag kommer få hjälp att hantera mina tankar och känslor men med guds hjälp, mina vänner och min familjs hjälp samt med er hjälp så ska jag klara av det !
Ska besöka honom ikväll tillsammans med mina farföräldrar. Hur jag än själv känner så försöker jag tänka mig in i deras situation. Att föräldrar en dag går bort före ens barn är trots allt den naturliga banan även om det skulle ske för tidigt. Tvärtom är inte den naturliga banan och det ska ingen förälder behöva utstå !

Mina egna tankar just nu går till min far, min mor, mina farföräldrar, min faster och min övriga familj. Men lugn, jag kommer att ta hand om mig själv också !

Som utomstående kan man desvärre inte göra så mycket men skänk gärna min far en tanke och be för honom.

Han har betytt mycket. Främst för sina närstående men även för många utanför närmaste kretsen.

Jag vill avsluta med ett budskap: Ta hand om varandra, var rädda om varandra och ta vara på varje minut !

Många kramar från Rickard

Kommentarer
Postat av: lars-goran haglund

vi tänker på dig och din familj i denna svåra stund. kram



lars-goran, anita haglund

2009-01-08 @ 09:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0