God kväll på nationaldagen

Ja för nu är det nationaldag sedan 2 timmar. Är vansinnigt trött men min vana trogen är jag uppe sent iallafall.

Jobbade maratonpass på jobbet idag. 8.30 - 20.30 ! så nu är jag lagomt slut. Böt av min favvokollega Marie i kassan klockan halvsex då hon ville gå hem tidigare. Hennes pass var till klockan sju men Lina blev sjuk under eftermiddagen så jag erbjöd mig att stänga och låta henne gå hem sju istället och så gjorde vi. Kände mig väldigt B när jag stängde då jag nog inte stängt en enda kväll sedan jag tog över mejeriavdelningen i september 2007. Nåja, det var bra att få praktisera rutinerna igen så jag inte glömmer dom ifall det blir fler gånger.

Har inget särskilt inplanerat för i helgen. Kommer att vara hemma. Har fått typ 10 000 förfrågningar på mitt jobb om huruvida jag ska till Stockholm i helgen då det tydligen går rykte om att jag träffat tjej där. Det har jag mycket riktigt gjort men vi är inte i något förhållande. Alltså, jag är singel just nu och öppen för vem som helst även om jag träffat många trevliga tjejer i Stockholm som jag håller kontakten med. Man kan ju bli goda vänner om inte annat. Det är ju ofta där det börjar.............
Heheh, på tal om snygga tjejer så var jag på sjukgymnastiken i Onsdags och räknade bara med ett vanligt rutinbesök hos en äldre sjukgymnast men icke ! Jag fick träffa stans snyggaste, trevligaste, charmigaste och duktigaste sjukgymnast. Och till råga på allt så verkade hon inte vara så mycket äldre än mig. Jaja, det finns kanske dom som har träffat kärleken på sjukgymnastiken också tänkte jag för mig själv när jag gick därifrån ;) Nej nu får jag sluta drömma och komma ner på jorden igen !

Rymdfärjan Endeavour förbereds för start nästa lördag precis som jag skrev i föregående inlägg. Förberedelserna går planenligt just nu. Man har visserligen bara 3 dagar på sig att skjuta upp färjan innan uppdraget försenas till juli. Dels för att én obemannad uppskjutning med en farkost till månen startar bara några dagar senare och dels så tillåter inte temperaturen kring den internationella rymdstationen dit färjan ska rymdpromenader under vissa perioder, så kallad Solar Beta Cutout.

Grattis till Robin Söderling också som spelar sitt livs tennis just nu ! Lycka till i finalen mot Roger Federer. Har du slagit ut Nadal och Gonzales så kan du slå Federer också !

Till sist men inte absolut inte minst så sänder jag alla mina tankar och sympatier till alla anhöriga och vänner till dom som omkom i måndags ombord på Air France flight 447. Hoppas planet hittas snart så utredningen kan börja fokusera på vad som faktiskt hände och inte som nu bara på gissningar och påståenden. Jag har mina idéer men jag hoppas som alla andra att svarta lådan kommer hittas snart. Eller det är faktiskt 2 lådor ! Och dessutom är dom orangea till färgen och inte svart. Detta för att dom lättare ska hittas i otillgängliga områden som t.ex. under vatten. Den ena lådan registrerar all data från datorer och instrument i cockpit och den andra registrerar piloternas samtal i cockpit.
 Lådorna är byggda  för att klara explosioner och hårda nedslag så det är stor chans att dom är i fint skick. Däremot kanske det inte är möjligt att bärga vrak och kvarlevor. ´Det beror helt på i hur små bitar planet är. Då det är extremt starka undervattensströmmar där i atlanten så kan både vrak och kvarlevor ha flytit iväg åt flera olika håll. Det blir alltså som att leta en nål i en höstack.
En fruktansvärd katastrof för ett flygbolag, för flera länder men främst av allt en fruktansvärd personlig katastrof för så många familjer i flera länder !
Alla tankar och sympatier till er.

Ha nu en lugn och skön helg alla. Förhoppningsvis kommer solen på besök någon gång under helgledigheten iallafall.

Kram Rickard.

Denna sång dedikerar jag till de omkomna på Air France flight 447 och deras familjer, vänner och kollegor.
Den handlar om tröst, tro, hopp och tillit. Ni som har följt bloggen en längre tid har sett denna sång på bloggen tidigare. Det var i samband med min fars sista vecka i livet som jag lade upp den. För mig skänker denna sång lugn, ro och trygghet och det är vad jag hoppas dom drabbade i flygkatastrofen får, såväl dom som livet togs ifrån och dom som blev kvar.

http://www.youtube.com/watch?v=cxqylxfYyQM

Abide with me; fast falls the eventide;
The darkness deepens; Lord with me abide.
When other helpers fail and comforts flee,
Help of the helpless, O abide with me.


Swift to its close ebbs out life's little day;
Earth's joys grow dim; its glories pass away;
Change and decay in all around I see;
O Thou who changest not, abide with me


I need Thy presence every passing hour.
What but Thy grace can foil the tempter's power?
Who, like Thyself, my guide and stay can be?
Through cloud and sunshine, Lord, abide with me.


I fear no foe, with Thee at hand to bless;
Ills have no weight, and tears no bitterness.
Where is death's sting? Where, grave, thy victory?
I triumph still, if Thou abide with me.


Hold Thou Thy cross before my closing eyes;
Shine through the gloom and point me to the skies.
Heaven's morning breaks, and earth's vain shadows flee;
In life, in death, O Lord, abide with me.








Kommentarer
Postat av: Angelica

Mäh..favoritkollega..här kör man med grupperingar hör jag ;)

2009-06-06 @ 16:31:38
URL: http://hadock.blogg.se/
Postat av: Rickard

Hahahahah självklart ;) Du skulle bara veta hur jag har grupperat in alla mina kollegor ;)





2009-06-06 @ 21:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0