Torsdag

Ledig dag som sagt. Solen skiner utomhus så jag ska snart bege mig ut.

I söndags morse åkte Eva och jag till Stockholm med tåget från Hudiksvall. Vi var på guidning på Hallwylska palatset i Stockholm innan vi åkte ut till hotellet vid Globen. Jag gillar visserligen gamla slott och historiska platser och har inget emot att gå på visning där men i söndags var jag så vansinnigt TRÖTT att jag kunde ha somnat ståendes under guidningen. Men det var ett fint palats. Skulle inte ha något emot att ha det som privatbostad ;)

På kvällen var vi på showen i Globen med Tina Turner. En alldeles fantastisk kvinna som trots att hon fyller 70 i november inte verkar tröttna det minsta. Det var samma intensitet i röst och danssteg som det var för 30 - 40 år sedan ! Det är inte precis någon favoritartist som jag lyssnar på vardagligen även om jag tycker att flera av hennes låtar är helt ok så jag hade väl inte världens högsta förväntningar för egen del men jag blev positivt överraskad. 
Och jag har aldrig varit med om en liknande stämning inne i globen. Vi satt på a-läktaren och det var nästan så jag kände hur golvet på läktaren ovanför bara kom närmare och närmare ! Härlig stämning med andra ord.

På måndagen efter den goda hotellfrukosten i en överfull restaurang så begav vi oss in i stan där vi shoppade en del. För egen del köpte jag en ny laddare till min nyaste mobiltelefon så nu kan jag äntligen börja använda den igen :) Tappade bort den förra laddaren. Sen köpte jag 4 par tröjor och 2 par byxor på dressman på södermalm. Gillar dressman skarpt ! Köper mina kläder där i 9 av 10 fall.
Efter en stunds strosande på södermalm gick vi till gamla stan och åt på restaurang agaton innan vi gick vidare till hötorget där Eva b.la köpte blommor. Sen fikade vi och begav oss mot centralen och tåget hem till Ljusdal. Vi reste med x2000 både ner och hem. Vi hade platser  i vagn 3 men pga överbokningar hamnade vi i vagn 5. Vi kom till Ljusdal strax efter klockan 19 på måndag kväll. En lugn helg men en mycket trevlig resa.

Den här veckan har det varit en vecka i mängden av alla rutinveckor. Jobbat som vanligt.
Idag är den 23 april dessutom. Grattis på namnsdagen pappa. Hoppas din farfar, farmor och morfar och mormor bjuder dig på tårta där du är nu.

Har inte planerat något särskilt för i helgen. Men det betyder inte att det inte blir något. Man kan alltid komma på något i sista minuten ! Nästa helg funderar jag dock mer på. Alternativ finns. Vi får se vad det blir.

Torsdagskramar till er alla // Rickard


Ni måste bara kolla in det här ! Hahah sverige har ingen bättre polis än Krminalinspektör Gunvald Larsson i Stockholm ;)

http://www.youtube.com/watch?v=AaOxgrqBNOc


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0