Ha en god och glad valentindag !

Ber om ursäkt för dåligt med uppdaterande den sista tiden !

Första arbetsveckan efter sjuksrivningen har väl gått sisådär. Det är absolut inga problem rent känslomässigt att jobba men man är såklart seg efter över en månads frånvaro och det tar ett tag att komma in i normaltempot igen.
Dom flesta av mina arbetskollegor har stöttat mig väldigt bra under den svåra hösten och dom senaste veckorna.
Hösten 2008 är en höst jag mer kommer att vilja glömma än minnas. Visst, min far kommer jag naturligtvis alltid att minnas så länge jag lever men jag vill minnas honom som den man jag en gång lärde känna dvs den Göran Nyberg som inte var svårt cancersjuk och även om jag kommer minnas hans sista tid också så har jag inga problem alls att minnas honom som jag vill göra.

Då vi var på tacksägelsegudstjänst i kyrkan så tog jag med mig hem det ljus som tändes för honom. Jag har tänt det en gång sen dess. Det var kl 00.55 natten den 9 februari, en månad sedan dödsfallet. Jag lät det brinna i ca 20 minuter innan jag släckte det. För mig känns det bra att minnas honom så, så jag kommer nog fortsätta med det varje månad så länge ljuset räcker till. Det känns liksom som att det är inte vilket ljus som helst så det ska användas till något som känns meningsfullt så länge det räcker till.

Jag har köpt gravstenen också. Det blir en väldigt fin sten i auroragranit, 75 cm hög och 70 cm bred. Ska bifoga en bild när jag har en sådan. Dom kan inte börja montera den förrän isen har gått ur marken så det kommer dröja ett tag tills den kommer på plats.

Idag har det blivit en liten promenad med gå-stavarna och sedan hemma-aktiviteter. Städning av lägenheten, 2 maskiner disk och 3 maskiner tvätt har satts igång. Jo jag har ju kollat på skidåkningen också. Dom svenska längdskidåkarna var väl dom enda glädjeämnena. Skidskyttarna sköt bort sig och det alpina gänget har ju verkligen lyckats bli ur balans till vm. Det är som Pernilla Wiberg säger. Det håller inte att komma dit och säga att nej dom här banorna passar inte oss inte, dom är alldeles för branta och alldeles för isiga så det här kommer inte alls gå nå bra !
Man har vetat om vilka backar det skulle bli ända sedan det blev klart med vilken ort som skulle arrangera årets vm så nej det alpina gänget, den där inställningen håller inte ! Skärpning tills OS är nästa år tack !!
Men då passar väl inte backarna i Vancouver heller ;) hahah

Tänker också på vad jag ska göra för något i sommar. I fjol blev det en weekend i Köpenhamn med flygplansfotografering som huvudmål. Inte alls vad jag ursprungligen hade tänkt men mycket lyckat var det och förutom många trevliga foton, lyckade kvällar på tivoli, mycket god mat och dryck så blev det en del nya vänskapskontakter också ;)
Jag har en del på önskelistan.
1. Paris. Har visserligen varit där 7 gånger tidigare men kan aldrig få nog av den staden !

2. London. Har varit där en gång förut och det var också Ursprungsplanen för i fjol. Det finns så mycket av historiskt värde där i och runt omkring london som jag är intresserad av, dessutom finns det ett par musikaler jag skulle vilja se. Rockmusikalen We will rock you bland annat då jag älskar Queens låtar. Sen är det en bra shoppingstad, mycket trevliga resturanger och pubbar och naturligtvis..........fotboll ! Även fast jag är ett stort fan av Manchester United.

3. Island. Har velat åka dit lääääänge. Längtar som en tok efter att få se den isländska naturen och efter att få bada i den blå lagunen !

4. Berlin. Mycket av historiskt värde annars egentligen inget speciellt så det kan nog vänta. Friidrotts vm går där i augusti.

5. New York, Washington, Florida, Houston, Los Angeles. Ligger långt bort och det dröjer nog lite innan jag åker dit men har velat åka till USA i många år.

Listan är längre. Italien, Egypten, Thailand, Kina, Australien med mera. Tror det är bra med en lång lista så man alltid har något att se fram emot.

Och nu kanske någon undrar. Vem ska jag då åka med ? Ja det undrar jag också. Den som vill är varmt välkommen att följa med. Om jag hittar någon att åka med så blir det så. Annars så har jag inte det minsta problem med att resa själv.
Köpenhamnsresan i fjol var ett strålande exempel på det. Dessutom var jag inte så mycket själv på den resan. Man får sällskap ganska snabbt när man väl har kommit iväg ! Så är det alltid när man reser själv.
 Jag tycker inte att det ena är bättre än det andra. Jag tycker det är jättekul att resa både i sällskap med någon/några och resa själv.
Det är inte alla som klarar av att resa själv men är man som jag och gör det så lär man sig under resana tt ta vara på sig själv på ett helt annat sätt, man lär sig att bli modigare, våga mera, tvinga in sig själv i situationer man annars bävat lite för och framför allt man tvingas prata ett annat språk. Engelska är inget problem för mig. Sen blir det värre ;)

Har också fortsatt kolla på ny slalomutrustning. Skidor, pjäxor och stavar skall inhandlas. Nuvarande utrustningen är sliten och jag har funderat länge på att byta den.

Nästa helg ska jag eventuellt till fjällen. Det är inte helt klart än. Helgen därpå lutar det åt hockey i Gävle ! GO FBK !!!

Nu ska jag gå och plocka ur diskmaskin, ta reda på tvätten stoppa in en ny maskin tvätt, laga mat, titta på melodifestivalen osv. Det enda seriösa på melodifestivalen förra veckan var ju alcazar. Hoppas på lite högre klass den här veckan !

Ha en riktigt god och glad alla hjärtans dag nu allihopa !
Tyvärr är jag singel vilket betyder att  jag har ingen egen älskling som jag kan krypa upp i soffan och mysa med så jag ska sitta hemma och äta min middag och käka gelehallon och vara avundsjuk på alla er som får vara två och ha det riktigt mysigt en dag som denna !

Ha det gott och tusen kramar till er alla !

// Rickard

Dagens låt: http://www.youtube.com/watch?v=9KojptKmhvM

Efter att ha hört denna kan man säga släng dig i väggen Mariah Carey !





Kommentarer
Postat av: caroline

Bra inställning du har :D

Sen är de ju självklart att de tar lite tid & komma tillbaka efter en tid från jobb men de går bra. Du har ju kollegerna som finns där ;)



Sen fira sj på alla hjärtans dag är inte så pjåkigt alla ggr de heller.. avundsjuk ska du inte va. (ska komma från en som inte är singel då) Men de lät som du hade de ganska bra ändå. Godis liksom.. kan ju styra upp en hel kväll de hehe. Lite så här små flumigt inlägg de blev.. men de kommer ju från mig med. Ha de gott.

2009-02-16 @ 13:14:20
URL: http://carolinejonsson84.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad härligt att du går vidare med en positiv anda, det är nog det våra föräldrar önskar DEN dagen.

Och tack för ditt inlägg på min blogg :O)



Ha d gott !!

2009-02-17 @ 11:59:14
URL: http://mammaamiaa.blogspot.com/
Postat av: Madde

Jag tycker inte heller att Måns ska åka, inte EMD heller för den delen! De har inte en chans där borta.. Fast det har väl inte Alcazar heller, vi kanske borde skicka Malena eller Sofia för att kunna scora... Vi kommer aldrig vinn igen... =P HAha!

Ha dte bra!!! Kram!

2009-03-08 @ 12:47:40
URL: http://bangboom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0