Om 2 dagar säger vi adjö.......

till min far Göran Nyberg. Inte tycker jag det känns bättre ju längre tiden går, snarare tvärtom. Och tomheten blir nog mer påtaglig efter begravningen. Nu har man ju haft något att sysselsätta sig med hela tiden. Det lär man i och för sig ha även efter begravningen men ni förstår nog hur jag menar. När avskedet är taget så är det likson defenitivt. Här under ligger kistan, hit går jag och så kommer det att bli så länge jag lever. Ändå är jag relativt lugn och sansad. Chock och sorg kan ju ta sig uttryck i så mycket annat än bara gråt, skrik och hysteri. Och varken min mor eller jag skriker eller är hysteriska. Och ni släktingar som tror min mor inte klarar av att vara hemma själv. Ge er !!! Visst, det är ju en människa mindre hemma och det märks väldigt mycket, men hon har aldrig någonsin haft problem med att bo själv och kommer aldrig att ha det heller !

Pratade med våran präst igår. Programmet för begravningen torde nu vara klart. Skönt att veta. Det blir en mycket fin ceremoni med traditionell predikan och psalmsång samt 2 solistframträdanden.
Jag har planerat så gott det har gott efter hur jag tror min far ville ha det. Jag är övertygad om att du ser det här Göran så hoppas du blir nöjd.

Vi letar gravsten också. Det är ju inget man byter varje år precis så man ska verkligen vara nöjd med det man slutligen väljer. Har börjat titta på lite fjällrelaterade motiv. Det är min mor och jag överrens om, att det ska vara något fjällmotiv med. Det blir nog bra tillslut.

Igår var vi i hudiksvall och handlade kläder. Jag köpte min kostym och skjorta till på torsdag.

Idag ska jag hjälpa min mor med att göra iordning i hemmet. Hon får besök av släktingar imorgon så ju mer man har förberett, ju bättre är det.

Nu ska jag gå och duscha. Ha en bra dag allihopa. Ta hand om er !

// Your own Richard



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0