De ska gå till den heliga staden..........

En god Alla Helgons Dag tillönskas er allihopa. Jag och min mor har just varit på kyrkogården och tänt ljus på graven. Det var som vanligt på denna dag väldigt mycket folk där. Vi ska på minnesgusdtjänst i kyrkan ikväll också.

Vad har hänt annars då sen sist jag skrev ? Tjaa vi har varit på personalresa i 2 omgångar. Vi åkte buss till Stockholm, såg på "Hairspray" som går på chinateatern, bodde på hotell och hade bokat restaurang flemings på kungsholmen för kvällen. Åkte hem på söndag eftermiddag efter att shoppingmaffian hade fått uträtta sitt.
Fast andra vändan vi var iväg stannade jag kvar tills måndag. Jag var på några lägenhetsvisningar den helgen men hittade inget av intresse. Jag har börjat kolla runt lite förutsättningslöst och se om jag kanske hittar något av intresse.
För 2 veckor sedan var jag ner till huvudstaden igen. Gick på en konsert "Champions of Rock" på Cirkus arena. Det var massa låtar från min favoritgrupp "Queen" och medverkande var Peter Johansson, Nina Söderqvist och den engelska musikalstjärnan Kerry Ellis. Riktigt bra show !! Var ute på arlanda och ägnade mig åt mitt favoritintresse "flight spotting" också. Så nu har jag ett gäng nya högkvalitetsbilder på flygplan igen ;)

En annan sak som har fångat mitt intresse den senate tiden är vem som ska bli vår näste förbundskapten i fotboll.
Vår förbundsordförande Lars-Åke Lagrell har skött det här så vansinnigt illa att han ska sparkas omgående !!! Han hade redan fått sparken i vilket annat land som helst.
Efter Erik Hamréns nej är det inte så många kvar att välja på. I nuvarande läge skulle jag föredra Stabaeks tränare Jan Jönsson, Örgrytes tränare Åge Hareide eller Spartak Moskvas tränare det förre danske stjärnskottet Michael Laudrup. Men jag gissar åt att förbundet nu gärna vill ha U21-Kaptenen Jörgen Lennartsson istället. Jörgen är säkert ingen dålig tränare men alldeles för okänd och oerfaren enligt min åsikt för att passa som förbundskapten. Däremot skulle han bli en utmärkt assisterande förbundskapten och på så vis slussas in i  A-Laget och kanske ta över som förbundskapten i framtiden.
Nåja hoppas det får en bra lösning. Hellre en bra lösning än en snabb lösning.

Det var nog allt jag hade att berätta för idag. Stanna kvar och håll utkik så ses vi på bloggen snart igen !

Ha det gott där te i stugorna // Rickard


Rubriken är början av psalm 172 som sjungs i många kyrkor runt om i Sverige idag. Texten går såhär.


De ska gå till den heliga staden,
de skall samlas i himlen en gång.
De skall häpna gå in genom porten
till en okänd värld, till ett annat liv.
De skall sjunga, sjunga, ja sjunga
en ny, jublande sång.

De skall minnas den grönskande jorden
och de somrar som blommade där.
De skall glömma det onda och svåra
i en gammal värld, i ett svunnet liv.
De skall sjunga, sjunga, ja sjunga
en ny jublande sång

De ska möta de trofasta vänner
som de miste på jorden en gång.
De skall leka med änglar och helgon
i Guds Paradis. De skall dansa där.
De skall sjunga, sjunga, ja sjunga
en ny jublande sång

De skall möta den levande Herren,
de skall se honom sådan han är.
och förvandlas i ljus till hans likhet.
Deras hopp han var, deras liv han är.
De skall sjunga, sjunga, ja sjunga
en ny jublande sång





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0