Vakna Rickard !!!

Det är dags att uppdatera din blogg. Nu var det längesen sist jag skrev något. Har mina perioder med fatal bloggtorka.

Vad har hänt sen sist då. Jo det har ju varit os som nog ingen har missat hoppas jag. Fina svenska framgångar igen :) 5 guld, 2 silver och 4 brons blev slutfasiten. Mycket bra även om vi hoppats på medaljer för Helena Jonsson och ishockeylagen också. Mycket spännande veckor med obligatoriskt tv-tittande. Har faktiskt inte känt av någon större os-deppresion nu efter os. Det kan ju komma annars för oss inbitna nördar som har svårt att varva ner igen efter 2-3 veckor med oavbruten sport på tv.

Sista helgen det var os så var jag i stockholm. Tittade på ett par lägenheter och fotograferade flygplan. På kvällen när jag var ute på arlanda så var det välkomstmottagning för Anja Pärson, Björn Ferry och Anna Haag.
Såg även andra skidskyttar, Curlingherrarna och Emil Jönsson. Det var ordentligt med folk i sky city som ville hälsa som välkommen hem. Kul !
Sen kollade jag på 5-milen och ishockeyfinalen på storbilds tv i den lilla "park" dom gjort iordning mitt i sky city. Dom gör iordning en "os-park" mitt i sky city inför varje os. Det är storbilds tv där man kan följa live-sändningarna, tv-skärmar där historiska os-klipp visas, informationstavlor med os-historia, data och tv-spel där man får prova på os-grenar osv.

Vasaloppet i söndags följdes med stor spänning från hotellrums-tv:n i stockholm. Hur man nu kan följa enn skidtävling i 9 mil med oavbruten stor spänning är en gåta för många men inte för mig. Och mer spännande upplösning på ett vasalopp går ju inte att få. Det är sällan vi får se 4 man spurta på upploppet i mora. Och stort grattis till Jörgen Brink till hans första vasaloppsseger någonsin. Det är han väl värd efter alla motgångar.

Passade även på att smita in på en drop-in salong och klippa håret medans jag var i stockholm. Såg värre ut än ett skogstroll innan och nu ser jag fullt respektabel ut igen !

Melodifestivalen pågår ju också. Finalen går på lördag. Kanske ska jag dit. Låtmässigt sätt får jag nog säga att detta är ett mellanår. Inte lika hög kvalitet som tidigare (efter min musiksmak). Jag håller på Darin, Salem Al Fakir och Anna Bergendahl i finalen. Bara "manboy" inte vinner så är jag nöjd.

Vi går mot vår. Äntligen får jag säga även om det inte blivit något skidåkande detta år heller. Nåja chansen finns ju fortfarande. I fjällen lär inte snön smälta på länge. Men här hemma är det skönt med många varmare dagar med sol nu.

Måste ringa tandläkaren snart. Jag kommer väl inte undan det längre. Har haft fruktansvärda problem med min högra visdomstand pga att jag har hål i tanden och att en infektion uppstod. Det gick skärseldar enda upp i huvudet så fort jag kom åt tanden. Tandläkaren satte i en ordentlig lagning senast och sedan dess har problemen lugnat ner sig. Jag och tandläkaren har bestämt att tanden ska tas bort. Inget roligt beslut men man kommer väl snart inte undan det längre om inte jag vill att problemen ska komma tillbaka. Har dragit 4 tänder i vuxen ålder så jag vet ju vad jag har att vänta mig. Visdomstanden är bra framvuxen så det ska inte vara några tekniska problem enligt tandläkaren.

Idag är jag ledig. Nu ska jag snart ut en sväng så nu har jag inte tid att skriva något mera.

Vi hörs.

// Rickard

Lägger in videon och texten till en låt jag gillar väldigt mycket. "Til I Hear You Sing" heter den. Det är ett nummer ur musikalen "Love Never Dies" som har urpremiär i London under dessa dagar. Måste ses om man är i London något tag !
Love Never Dies är Andrew Llyod Webbers helt nyskrivna uppföljare till The Phantom of The Opera.
Ramin Karimloo som spelar huvudrollen som The Phantom sjunger här denna sång i musikvideon man släppte inför musikalpremiären. Låten är väldigt musikalaktig men grymt vacker tycker jag.

Lyssna och njut :)

http://www.youtube.com/watch?v=XegytVAM5WU


The day starts, the day ends
Time crawls by
Night steals in, pacing the floor
The moments creep,
Yet I can’t bear to sleep
Till I hear you sing

And weeks pass, and months pass
Seasons fly
Still you don’t walk through the door
And in a haze
I count the silent days
Till I hear you sing once more.

And sometimes at night time
I dream that you are there
But wake holding nothing but the empty air

And years come, and years go
Time runs dry
Still I ache down to the core
My broken soul
Can’t be alive and whole
Till I hear you sing once more

And music, your music
It teases at my ear
I turn and it fades away and you’re not here

Let hopes pass, let dreams pass
Let them die
Without you, what are they for?
I’ll always feel
No more than halfway real
Till I hear you sing once more






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0