Snö och is ritar mönster, där jag står och skottar snö.....

Nja inte riktigt så går texten men det är så det är här just nu iallafall.

Nu har jag varit och skottat upp halva kyrkogården känns det som. Nåja vägen fram till fars graven iallafall. Man får gå en liten omväg mot vad man skulle behövt om det inte hade varit snö ute så det blir ganska mycket skottande. Men det är ganska mysigt också. Helt själv på kyrkogården en mörk och kall vinterkväll och fullt med ljus som brinner på massor med gravar.
Ska köpa gravsten nu till veckan. Vi vet precis hur vi vill ha det nu så nu är det bara beställa som återstår. Man kan inte sätta dit gravvården förrän isen har gått ur marken så dom har god tid på sig att tillverka den.
Blommorna vid graven som lades dit efter begravningen håller fint än men dom börjar bli aningen översnöade. Ska nog ta bort banden och ta hem dom någon kväll innan kyrkvaktmästarna slänger allt.
På tal om begravningar så är det väääldigt mycket begravningar i ljusdal just nu. Hade vi inte tagit tiden när vi hade begravning torsdagen den 22 januari kl 10.00 så skulle vi ha fått vänta till i fredags kl 12.00 ! Så fullt är det. Och att dömma av dödsannonserna i tidningen så lär det inte minska under den närmsta tiden.
2 av mina arbetskollegor var på begravningar i fredags och en annan arbetskollega på begravning i lördags. Samtalsämnet i lunchrummet på butiken har varit ganska mycket om begravningar den sista tiden kan man säga.

Nu ska jag skotta av min egen gård. Det är snö upp till knäväcken i princip. Mamma skottar av sin gård för andra gången idag !

Det har varit ännu en söndag i raden av söndagar då man bara väntar in måndagen i princip ! Jag har lite konstiga sovvanor. Ena natten kan jag somna kl 05 och sova till kl 12 för att nästa natt somna kl 23 och sova till kl 7.30

Starten av rymdfärjeuppdraget STS 119 med rymdfärjan Discovery till internationella rymdstationen har försenats till den 22 februari nu. Den var tänkt att starta 12:e. I värsta fall kommer dom inte iväg förrän i april. Då blir nästa uppdrag månaden efteråt, uppdraget därpå månaden efter det. Nej NASA, ni klarar aldrig 3 uppdrag på 3 månader även om det sker med alla era 3 rymdfärjor.
Den 7 Augusti är det tänkt att Christer Fuglesang och hans nya kollegor ska lyfta på Discoverys andra uppdrag för i år. Du är ju van och vänta Christer och du lär nog få fortsätta med det..........

Ny 4-dagars jobbecka väntar. På tisdagkväll är det någon utbildning om ergonomi på affärn. Ska dom visa hur jag ska öppna dörrarna på mjölkvagnar, plocka upp juicepaket och köra rullburarna också eller ? Eller hur jag ska sitta vid datorn när jag ska beställa så jag kan tänka klarare kanske ? Och alla vet att jag står när jag är i kassan. Kom INTE och säg åt mig att göra något annat för det kan ni glömma ! Ont i ryggen får jag av att SITTA NER i kassan. Har aldrig haft ett enda problem så länge jag har stått.
Ärligt talat har jag ingen tilltro alls till dessa kommunala utbildningar ! Men jag går väl dit och ser vad det är för någonting.
Borgarbracka som jag är kommer jag väl få höra lustiga kommentarer nu av sossekollegorna.

Nu ska ni ha en fortsatt skön söndagkväll ! Koka er varmt te, rosta några mackor och sätt en stark ost på och sätt er under filten i soffan och kolla på något tv-program eller någon film medan ni äter. Så brukar mina söndagkvällar efter kl 21 se ut.

Ha det gott !

Kramar // Rickard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0