Vardagen tränger sig på

Så var det torsdag. Ska ut och gå en långpromenad med mina gåstavar som jag köpte för några månader sen. Har inte provat dom än ! Funderar på när jag ska komma iväg på längdskidorna också. Tänker på det varje dag nu men man kommer ju aldrig iväg. Jag har slutat förvånas över mig själv...........
Tänker lite på den här "egna övertalningsmekanism" som en del jag känner på mitt jobb och på annat håll tycks besitta. Den mekanism har inte jag. När jag inte vill träna, inte har lust, känner mig för trött, allmänt bångstyrig och har en dålig dag, ja då tränar jag inte heller ! Så enkelt är det med det.

Jag börjar nog jobba under nästa vecka. Tycker jag känner mig redo för det. Men räkna INTE med att jag är på det bästa humöret alla dagar ! Och RÄKNA med att ni kan få ett ilsket bryskt och avvisande svar om ni frågar något jag inte har lust att svara på eller om jag tycker ni ställer "en fråga för mycket" !!!

Känns som att det är dags att åka upp till fjällen och åka lite skidor snart också innan även denna vintersäsong tar slut utan skidåkning ! Vad händer ? Jag som åkte så mycket förut.
Nu Måste jag se till att införskaffandet av ny slalomutrustning verkligen blir av !

Vi letar gravsten fortfarande. Eller vi letar inte längre. Vi har fått flera förslag från ett par stenhuggerier och vi vet ganska väl nu vad vi vill ha. Nu är det bara att välja ett av alternativen och tänka ut hur vi vill ha texten på stenen och hur hela gravvården ska se ut som gäller.

Annars tycker jag det har börjat lugna ner sig för mig efter begravningen. Man sover bättre, många anspänningar har börjat släppa. Jag tror mycket har med att göra att det blev så ljust och vackert. Det kunde verkligen inte ha blivit bättre. Tack till alla som jobbade för Göran under hans sista tid på närsjukvården i ljusdal, ni var helt otroliga och jag kan inte tacka er tillräckligt ! Tack också till rosins begravningsbyrå, Odd Fellow, Ljusdal-Ramsjö församling för att ni gjorde begravningsdagen så fin som den blev ! Tack också till Anna-Karin på interflora ditt fina blomsterarrangemang och tack till Ella-Maria för din skönsång i kyrkan !
Ingen ska känna sig glömd. Alla som medverkade på något sätt till att dagen blev så bra ska ha ett stort tack !

Ha det gott vänner ! Nu ska jag ut och gå i snöyran

// Rickard



Theres no time for us
Theres no place for us
What is this thing that builds our dreams yet slips away
From us

Who wants to live forever
Who wants to live forever....?

Theres no chance for us
Its all decided for us
This world has only one sweet moment set aside for us

Who wants to live forever
Who wants to live forever?

Who dares to love forever?
When love must die

But touch my tears with your lips
Touch my world with your fingertips
And we can have forever
And we can love forever
Forever is our today
Who wants to live forever
Who wants to live forever?
Forever is our today

Who waits forever anyway?


http://www.youtube.com/watch?v=ZkmdcsAjXeE

Denna låt säger mer om den "riktiga" verkligheten än dom flesta andra låtar !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns ju ingen som kommer i närheten av den passion Freddie hade för musiken. Snacka om att leva ut sin roll till fullo! Kanske michael jackson är den närmsta konkurenten (vem fan skriver 200(!) låtar till ETT album!?), fast han har ju "tonat ner" på senare år. Freddie gjorde musik tills han stupade.

2009-04-27 @ 04:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0