I ljust och tacksamt minne bevarad......

.....är min far Göran Nyberg. Han skulle idag ha fyllt 57 år om han hade fått leva. Livet tar och livet ger heter det men livet tar bara dom som har givit mest och förtjänar att få leva.
Tänka sig, det är snart ett halvår sedan han gick vidare. Jag minns det som igår men det lär jag nog alltid göra.
Var ut på graven igår och gratulerade honom i förskott då jag ska bort idag. Jag tände 2 ljus, ett från mig och ett från mor och skrev ett gratulationskort som jag satte bland blommorna framför gravstenen. Det kändes fint och värdigt.
Ska gå till en kyrka och tända ljus och be för honom senare idag.

Måste säga att Ljusdal har väldigt fina kyrkogårdar. Går jag förbi en grav där någon jag kände ligger så brukar jag stanna till där en stund. Tänkte på att det var många år sedan nu som jag besökte min mormors grav i Södertälje. Ska ta och göra det om jag åker förbi där något tag. Hon gick vidare 1997 i en ålder av 78 år. Har bara ljusa och fina minnen av henne också.

Veckorna går verkligen fort nu för tiden. Semestern närmar sig med stormsteg. Ikväll är det cruising här i Ljusdal. Typ enda tillfället per år numera som ljusdalingarna går man ur huse. Minns i fjol när jag var ute den kvällen. Trångt till tusen på gatorna och järnvägs och stadt var ju knökfulla till bristningsgränsen.
Kommer inte vara hemma under årets cruising men jag hoppas alla som kommer vara det får fint väder och en trevlig kväll.
Det fina vädret låter ju vänta på sig. Det var länge sedan man såg solen nu.

I veckan var jag på introduktion på pacegym här i Ljusdal också. Tyckte det verkade väldigt roligt. Det blir skönt med varierad träning och inte bara gång eller cykling.

Nej nu ska jag gå och sussa så jag hinner med tåget sen. Ha en trevlig helg allihopa. Se till att vila ordentligt.

Kramar till er alla // Rickard

Avslutar med låten som Brian May från gruppen Queen skrev och dedikerade till varje människa som har gått bort före sin tid. Den heter "No One But You (only the good die young)" och framförs här av Brian själv och Queen-kollegan Roger Taylor och John Deacon. Den här låten berör mig rakt i hjärtat.

http://www.youtube.com/watch?v=9QOoH-Okd0U

A hand above the water
An angel reaching the sky
It is raining in Heaven -
Do you want us to cry?
And everywhere the broken-hearted
On every lonely avenue
No-one could reach them
No-one but you

One by one
Only the Good die young
They're only flyin' too close to the sun
And life goes on -
Without you...

Another Tricky Situation
I get to drownin' in the Blues
And I find myself thinkin'
Well -what would you do?
Yes! -it was such an operation
Forever paying every due
Hell, you made a sensation
You found a way through -and

One by one
Only the Good die young
They're only flyin' too close to the sun
We'll remember -
Forever...

And now the party must be over
I guess we'll never understand
The sense of your leaving
Was it the way it was planned?
And so we grace another table
And raise our glasses one more time
There's a face at the window
And I ain't never, never sayin' goodbye...

One by one
Only the Good die young
They're only flyin' too close to the sun
Cryin' for nothing
Cryin' for no-one
No one but you

Grattis på 57 årsdagen far ! Hoppas dom bjuder dig på något riktigt gott i himlen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0