2 månader sedan nu............

Det händer inte så mycket i mitt liv just nu. Därav informationsbristen på bloggen. Jag skriver direkt när jag har något jag känner att jag vill skriva om.
Jobbar på som vanligt. Har inte gjort något särskilt den sista tiden. Har varit ganska dålig ett tag. Först problem med huvudvärk, sedan bröt en brakförkylning ut och när den gav med sig fick jag magproblem ! Otursförföljda människa !
Nåja nu är jag förhoppningsvis på bättringsvägen.

Har en plan för kommande helg men det beror helt på hur frisk jag är om den planen blir verklighet.

Kul med alla svenska skidframgångar som är varje helg nu. Nu börjar vi äntligen bli en skidnation att räkna med igen. Och Frida Hansdotters andra plats och Hans Olssons fjärde plats igår var ju riktigt roliga. Det känns skönt när nya namn presterar. Så vi har någon framtid efter Anja....... ¨
Och så har vi ju fått en riktig superstar i skidskytte nu också i Helena Jonsson ! Makalösa kvinna. Hoppas hon vinner OS nästa år.

Grattis till Kronprinsessan också som efter mycket om och men fick förlova sig. Som väntat har det naturligtvis då blivit bråk om vem som ska betala bröllopet. Man kan läsa det ena dumma förslaget efter det andra i tidningarna. Jag tycker det är ganska självklart att staten och hovet ska splitta nottan. Har vi fortfarande monarki (vilket jag tycker är bra) så får vi ta ansvar för den också.

Uppskjutningen av rymdfärjan Discovery är nu satt till 12 mars. Man har bytt ut lite utrustning så vi får se om hon kommer iväg nu. Tills dess får vi rymdintresserade nöja oss med att följa lite obemannade men viktiga uppskjutningar som när teleskopet "Keppler" sköts upp. Den ska leta efter planeter som liknar vår här i våran galax.

Färjestads BK, världens bästa hockeylag ånga på i slutspelet ! Brynäs blir en lätt match, sen får vi se hur det blir. Men gukldet ska till Karlstad i år ! Så är det.

Inatt kl 00.55 är det 2 månader sen 3 blev 2. Det var den 9 Januari kl 00.55 som far lugnt och stilla lämnade oss. För mig känns det som igår !
Tänker på honom varje dag.


http://www.youtube.com/watch?v=PJqOm97MFDk




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0